• Klubbhåndbok Seljord Fotball
  • 1. Generell klubbinformasjon
  • 2. Klubbhåndboken
  • 3. Fotballstyret og oppgaver
  • 4. Ansatte og deres stillingsbeskrivelser
  • 5. Komiteer/utvalg og øvrige sentrale funksjoner
  • 6. Planer, målsettinger, utdanning og krav
  • 7. Lagorganisering i Seljord fotball
  • 8. Klubb, ledere, foresatte, spillere og retningsl
  • 9. Instruks og oppgaver for lagledelse rundt lagen
  • 10. Praktiske opplysninger for lagledelsen
  • 11. Utstyr og materiale for lagene/lagledere
  • 12. Andre praktiske opplysninger for alle
  • 13. Orientering om utmerkelser
  • 14. Arrangementer i regi av Seljord fotball
  • 15. Vedlegg

Innhold


  • 1. Generell klubbinformasjon
    • Innhold
      • 1. Generell klubbinformasjon
  • Klubbhåndbok Seljord Fotball
    • Innhold
      • Klubbhåndbok Seljord Fotball
  • 2. Klubbhåndboken
    • Innhold
      • 2. klubbhandbok
  • 3. Fotballstyret og oppgaver
    • Innhold
      • Fotballstyret og oppgaver
      • Årshjul
      • Styrets oppgaver
      • A-lags representant Herre/Dame
  • 4. Ansatte og deres stillingsbeskrivelser
    • Innhold
      • 4. Ansatte- og deres stillingsbeskrivelser
      • 4. Seljord Personal sitt ansvar
      • 4.Oppstartsansvarlig
  • 5. Komiteer/utvalg og øvrige sentrale funksjoner
    • 5. Innhold
      • 5. Komiteer/utvalg og Øvrige sentrale funksjoner
      • 5. Sponsorutvalg
      • 5. Sportslig utvalg
      • 5. Anleggsgruppe
      • 5. Jenteutvalg
      • 5. Materialforvalter
      • 5. Dommerkoordinator
  • 6. Planer, målsettinger, utdanning og krav
    • 6. innhold
      • 6. Planer, målsettinger, utdanning og krav
      • 6. Sportslige planer og målsettinger
      • 6. Utdanning og kompetanse
  • 7. Lagorganisering i Seljord fotball
    • 7. innhold
      • 7. Lagorganisering i Seljord fotball
      • 7.Antall spillere og voksenroller pr lag etter alder
  • 8. Klubb, ledere, foresatte, spillere og retningsl
    • 8. innhold
      • 8. Klubb, ledere, foresatte, spillere og retningslinjer
      • 8.Klubben skal
      • 8.Ledere skal
      • 8.Spillerne skal
      • 8.Foresatte skal
      • 8.Straffereaksjoner
  • 9. Instruks og oppgaver for lagledelse rundt lagen
    • 9. Fellesinstruks for trenere, lagledere og oppmenn
      • Fellesinstruks for trenere, lagledere og oppmenn:
    • 9. Instruks lagleder/oppmann
      • 9. Instruks lagleder/oppmann - Generelt for alle årsklasser:
      • 9. Instruks lagleder/oppmann - Instruks trenere
  • 10. Praktiske opplysninger for lagledelsen
    • 10. Praktiske opplysninger for lagledelsen - For alle lag
      • 10. Kampoversikt
      • 10. Baner
      • 10. Dommere
      • 10. Dugnader/sponsorinntekter
      • 10. Klubbvimpel
      • 10. Årsmelding
      • 10. Følgende skal leveres ut får sesongstart
      • 10. Spilleroverganger
      • 10. Dommerkort
      • 10.For alle lag:
      • 10. Treningstider
  • 11. Utstyr og materiale for lagene/lagledere
    • 11. innhold
      • 11. Utstyr og materiale for lagene/lagledere
    • 11. Spille- og overtrekksdrakter
      • 11.Spille- og overtrekksdrakter
    • 11. Utstyr til lagledelse
      • 11. Utstyr til lagledelse
    • 11. Standard utstyr som leveres og eies av klubben
      • 11. Standard utstyr som leveres og eies av klubben
  • 12. Andre praktiske opplysninger for alle
    • Økonomi
      • 12. Økonomi
    • Dugnader
      • 12. Dugnader
    • Øonomiske krav - aktive medlemmer
      • 12. Økonomiske krav - aktive medlemmer
    • Oppgjør for reiser
      • 12. Oppgjør for reiser
    • Kjøp av fotballutstyr
      • 12. Kjøp av fotballutstyr
    • Garderober på Eventyrøy/Granvin
      • 12. Garderober på Eventyrøy/Granvin
    • Forsikring og sikkerhet
      • 12. Forsikring og sikkerhet
    • Skader
      • 12. Skader
    • Skademeldingsskjema
      • 12. Skademeldingsskjema
    • Kommunikasjon
      • 12. Kommunikasjon
  • 13. Orientering om utmerkelser
    • 13. innhold
      • 13. Orientering om utmerkelser
    • Innsatspokal
      • 13. Innsatspokal
    • Best utvikling
      • 13. Best utvikling
    • Æresmedlemskap
      • 13. Æresmedlemskap
  • 14. Arrangementer i regi av Seljord fotball
    • Arrangementer i regi av Seljord fotball
      • 14. Sparebanken DIN Cup
  • 15. Vedlegg
    • Vedlegg
      • 15. Vedlegg
      • 15. Vedlegg

Klubbhandbok - Seljord idrettslag Login

  1. Home
  2. 12. Andre praktiske opplysninger for alle

Økonomi

20 Sep, 2017


Klubben er avhengig av spillere/foresattes dugnadsinnsats for å drive klubben, i tillegg til betaling av medlemskontingent/treningsavgift og egenandeler ved sommerturneringer.

Spilleravgift:

Lag 8-10 år kr 200,-

Lag 12-16 år kr 400,-

Senior  kr.1200.-


Dugnader

20 Sep, 2017


Eksterne dugnader innbringer klubben direkte inntekter. Spiller/foresatte får forespørsel om dugnad på Durskuen. Den første vakta går til hovedlaget (SIL), mens den andre vakta går til fotballgruppa. I tillegg så får spillere på G/J16 mulighet for å redusere egenandel Norway Cup ved å jobbe tredje vakta. Det er ikke lagt opp til straff/bøter/avgifter for de som velger å ikke stille. I stedet så tilbys alternativ dugnad slik at alle bidrar likt.

Alternative dugnader kan være opp pussing og vedlikehold av eget anlegg.

Spillere som ikke har overholdt sine forpliktelser har ikke rett til aÌŠ delta i klubbens aktiviteter, men klubben åpner allikevel for at spiller ikke nektes trening. Egenandel Norway Cup må imidlertid betales for å kunne være med. I tillegg så vil ikke spiller få benytte SIL sine rabatter på treningsutstyr. Ved evt. overgang andre klubber så måÌŠ gamle krav gjøres opp.

Medlemmer som har tillitsverv i klubben (lagledere etc.) ansees aÌŠ gjøre sin dugnadsinnsats gjennom tillitsvervet, og er således fritatt for annen dugnad. Det oppfordres allikevel til at samtlige stiller på Durskuen.


Økonomiske krav - aktive medlemmer

20 Sep, 2017


Dette vil til enhver tid bli bestemt av årsmøtet, og vil være tilgjengelig på klubbens hjemmeside.


Oppgjør for reiser

20 Sep, 2017


Oppgjør i henhold til statens satser og gjeldende avtale med klubben. Det skal benyttes eget skjema ved levering av reiseregning. Dette inngår inngår i klubbens regnskap. Skjema leveres i henhold til avtale eller senest innen 15.nov.


Kjøp av fotballutstyr

20 Sep, 2017


Seljord fotball har avtale med Intersport Seljord. Som medlem får du 20 prosent rabatt på fotballutstyr ved visning av medlemskort.. I tillegg arrangeres det egne klubbkvelder hvor medlemmer får kjøpe sportsutstyr til spesielt gunstige priser.


Garderober på Eventyrøy/Granvin

20 Sep, 2017


Klubbhuset administreres av fotball gruppa. Forespørsel om nøkler rettes til material forvalter.

Det er også mulig å bruke møterom på Granvin ved behov for større lokale.

Granvin kan benyttes i sin helhet vinterstid.

http:// http://www.granvinkulturhus.no

Det anbefales at alle lag benytter garderobene i forbindelse med hjemmekamper og alle treninger. Garderobene kan være et viktig samlingssted for meldinger til spillerne, i tillegg til at det er et viktig sosialt samlingssted.

Nøkkel/nøkkelkort til bygg fås av material forvalter.


Forsikring og sikkerhet

20 Sep, 2017


Alle spillere er kollektivt forsikret gjennom NFFs avtaler. I tillegg anbefaler vi foresatte aÌŠ tegne egen forsikring gjennom vår samarbeidspartner Sparebanken DIN (Terra forsikring). Mer opplysninger om dette tilbudet kan fås av styret.

Seljord Fotball dekker ikke egenandel ved skadebehandling, og derfor anbefales høyeste forsikringssum.

 

Den enkelte spiller kan selv bestille utvidet forsikring. Informasjon fås på fotball forbundet sine egne nettsider.

https://www.fotball.no/klubb-og-leder/forsikring/

Kjøretøy som transporterer klubbens spillere skal holde et høyt sikkerhetsnivåÌŠ.


Skader

20 Sep, 2017


Lagledelsen må sette seg inn i rutiner for utfylling av skademelding, samt enkel skadebehandling.
Ved skader i kamp eller trening må
 skademelding fylles ut. Skademeldingen finnes bak på nettsiden under ”Dokumenter/Skjema”. Ved utfylling av skademelding husk:

  • Underskrift av dommer (kamp) eller lagleder (trening)
  • Leggskinn krysses av JA
  • Kvittering påÌŠ alle utlegg.
  • Skademelding: Ved skade – ring 02033 (skade@idrettshelse.no), Idrettens Skadetelefon

Skademeldingsskjema

20 Sep, 2017


Gå til Gjensidige.no/idrettsforsikring for å se vilkår, forsikringsbevis og egenandelsbeløp for idrettsforsikringen.

Idrettsforsikringen leveres av ditt særforbund, Gjensidige og Idrettens Skadetelefon som samarbeider tett for å gi deg best mulig behandling.

Ved spørsmål om erstatning

Send e-post til idrettsforsikring.oppgjor@gjensidige.no og (oppgi skadenummer i emnefeltet), eller ring 03100, tast 1 og deretter 5.

Norges Idrettsforbund:

https://partner.agsforsikring.no/nff/

www.idrettshelse.no


Kommunikasjon

20 Sep, 2017


Kommunikasjon mellom de som har en funksjon i fotballgruppa og foreldre/spillere er via Facebook, mail og sms. Det er laget egen retningslinjer for SIL i forhold til bruk av Facebook. Disse skal følges! (link……). Det oppfordres til at alle lag lager sin egen Facebook gruppe slik at informasjonsflyt blir så enkel som mulig. Fotball gruppa skal være papirløst og det oppfordres til at alle forholder seg til dette. Det er lav terskel for å bli kastet ut av Facebook gruppen. Formann i fotballgruppa kontaktes om dette er aktuelt.


Copyright © Springbook 2016
Ver. 1.20.3.11